2014. márc. 23.

Magaságyást ide nekem!

Egy hónappal ezelőtt bepörögtem és a friss, harsanós zöldségízt a számban előre érezvén vettem is rengeteg vetőmagot. Elültettük őket annak rendje és módja szerint, úgyhogy a palánták már itt zöldellnek az ablakainkban. Persze közöttük olyan is van amit nem kell itt a lakásban babusgatni, hanem egyből mehet ki a kertbe.

Igen ám, de mivel a kert és tereprendezéssel még sehogy sem állunk, ráadásul van két hiperaktív, ötven kilós, szőrös, négylábú hátráltató tényezőm (legalábbis ami a növények egészséges növekedését illeti), meg azért is, mert amúgy nagyon tetszik nekem, a magaságyás kialakítása mellett döntöttünk.
Mindezt természetesen jó szokásomhoz híven "adj Uram, de azonnal" módon kellett szegény párocskámnak kiviteleznie. Ő pedig ezt a feladatot (kényelmes férfiemberként) kreatív elmeként az itthon fellelhető, de még fel nem szerelt 180x180-as lamellás kerítéselemekből oldotta meg nagyon ügyesen, mindössze fél nap leforgása alatt.


Először a 180 x 180 centis lamellás kerítés elemet három felé vágta...

majd összeszerelte a keretet és az aljába a tyúkok alól kivett szalmát, vágott füvet és marhatrágyát szórtunk.


hmmm micsoda izgalmas szagok, de jó lenne hemperegni benne egy nagyot...

Kicsit később megérkezett a termőföld is, amit egyenesen az ágyásokba szórattunk, ezzel a művelettel viszonylag sok felesleges időt és energiát spóroltunk meg, hiszen nem kellett külön belapátolni a keretekbe a sok földet.
A sofőr-tulaj úr is nagyon lelkesen segített nekünk amiben csak tudott...
Utána pedig már csak a földet kellett elgereblyézni, illetve bevetni. Remélem lesz még búza, lesz még lágy kenyér, az új ágyásainkban pedig borsó, répa, hagyma, retek, spenót, citromfű, zeller, petrezselyem, karalábé, paprika és paradicsom! Legalábbis ezeket ültettem idáig.

S hátha Ti is kedvet kaptok a magaságyás (emelt ágyás) kialakításához, hoztam is néhány kedvcsináló képet hozzá :) 















ez ugyan nem magas, viszont körülkerített :)





Ha tetszett a poszt és szívesen olvasnál hasonlókat, akkor csatlakozz a Magyar Otthon facebook táborához, ahol napi inspiráló képeken, érdekességeken kívül elsők között értesülhetsz az új blog bejegyzésekről.

4 megjegyzés:

  1. Rögtön felcsillant a szemem a magaságyás címet olvasva.:)
    Nekünk ,az én unszolásomra van három magaságyásunk, kellene még több, csak nem nagy a kertünk és ki kell találni a helyét.Utána pedig rávenni életünk férfiját,hogy megépítse.:)
    Nagyon szeretem!!!!!!!!!!! Régóta tudom,hogy a mi kertünkben ő kell, mert rossza föld.A kutyus se tudja lepisilni.:)

    VálaszTörlés
  2. Veled együtt én is magaságyás párti vagyok. Több szempontból is (esztétikum, praktikum). Ha lenne annyi időm amennyi nincs, biztos, hogy vesszőből készülne nálunk az ágyásszegély. Talán majd egyszer.... :)

    VálaszTörlés
  3. Mi is pont tegnap építettünk magaságyást. Nálunk a bontott tégla lett a nyerő. :)

    VálaszTörlés
  4. Móni, nálunk is az lett volna a "B" verzió, csak téglából nem volt elég mennyiség kéznél :)

    VálaszTörlés