2011. aug. 29.

Mini konyha mini házigazdáknak avagy játékkonyha felturbózva

A gyerekek imádnak különböző szerepekbe bújni, lehetőség szerint utánozva ezzel szüleiket. De hiába lehet mini szerszámkészletet kapni, műanyag babakonyhát, kamu hajszárítót vagy játékporszívót. Az a legjobb, ha valami megszólalásig olyan mint az igazi. Csak legyen mondjuk kisebb, gyerekméretű. Így álltunk a játékkonyha kérdésével is. Volt már egy apró fröccsöntött műanyag példányunk, de mérete miatt használhatatlannak bizonyult. Már a macskák is kinőtték. Olyat szerettem volna, ami méretarányos a gyermekeimmel és belefér az összes tépőzáras kenyér, szeletelhető fa paradicsom, 6 cm magas ásványvizes flakon, barbie mintás teáskanna és hupilila edényke is. Ekkor már szemezgettem az SK (DIY) készült babakonyhákkal itt, itt, itt, itt, és itt. Azonban az otthoni barkácsolgatásba befektetett idő kontra kereső tevékenységet folytatás ár-érték arányát szem előtt tartva, az alapot inkább egy asztalossal csináltattuk meg, akinek célspecifikusan készült gyerekkonyháit a vaterán megtaláljátok. 
Persze nem hazudtoltam meg magamat most sem, mert saját és gyermekem ízlésére azért fel kellett, hogy csiribirizzem a babakonyhát biztos ami fix.
Hogy tetszik kiskukták? :-)


Az eredeti fogantyú helyett kértem az asztalostól ezt a virágosat. Közben maradék fürdőszoba csempének a felét fújtam át metálfényű lilára festékspray segítségével.





Azután előkészítettem a többi hozzávalót: rózsaszínű táblafestéket (hobbi boltból beszerezhető), egy fali csaptelepet, ragasztót, festő hengert, lángelosztót és a csempéket.


Csaptelep próba, egy, kettő...


Először körberagasztottam a csempék helyét, majd két rétegben felhordtam a táblafestéket a táblásítani kívánt felületre.


Festés után folyékony szöggel felragasztottam a csempéket, majd a ház Ura felcsavarozta a csaptelepet és a gázelosztót. Még egy kedvcsináló motívum a táblára és kész.





Az új tulajdonos pedig azóta is rendíthetetlenül tesztel.



Kiegészítés (2012.10.27.) Ha tetszett a kiskonyha, kukkantsátok meg a saját készítésű játék boltot itt.






3 megjegyzés:

  1. Nagyon klassz! Mi Ikeáson gondolkozunk.

    VálaszTörlés
  2. Nekem is tetszik az ikeás, de azt is turbóznám. Ráadásul a miénk olcsóbban jött ki tuningolással együtt. És még a külön rajztáblát is megspóroltam.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Szandra!
    Interneten böngészve találtam rá az oldaladra ahol megláttam mi történt a kis konyhával amihez jómagam készítettem az "alapot"! :-) Én vagyok az asztalos! :-)
    Nagyon jó érzés így látni újra a munkámat és őszíntén szólva az egész kis küldetésemnek ez is a célja.Az,hogy a szülő ne csak levegye a polcról a terméket és a gyerek elé tolja azt hanem valami olyan értéket tudjon neki nyújtani amiben benne van a saját munkája és kreativitása is!Azóta is sokan kerestek már meg engem ilyen és hasonló konyhák elkészítésével és töretlen a sikere úgy mint a családokban,óvodákban,bölcsődékben és játszóházakban is. Ezért el is készült egy erre szakosodott weboldalam is a könnyebb elérhetőség miatt.
    www.jatekkonyha.com
    Kívánok nagyon sok kellemes,kreatív munkát!
    Fülöp Gábor

    VálaszTörlés