2013. máj. 17.

Feladtam a leckét!

A nappali-konyha részre fehér színű hajópadlót terveztem. Nagyon szépen fog mutatni a bontott tégla falszakasszal és a zsákvászon színű-szürkés barna falakkal. De a kezelőanyag, amivel dolgozni szoktak kivitelezőink maximum két rétegben kenhető, amiből az egyik rétegnek keményviasz olajnak kell lennie, ami megóvja az alá 1 rétegben festett színt. Viszont az 1 rétegben festett szín - főleg így hogy fehérről van szó - szinte nem is látszik, éppen csak halványít valamit az eredeti natúr fa színén.
Ha három rétegben kenik fel, akkor viszont eltérnek a gyártó használati utasításától, miként fennáll a veszélye, hogy nem szívódik fel rendesen a festék a fán. Ez pedig padló esetében még inkább necces.
Ráadásul nekem akkor tetszik fehéren egy padló ha átlátszik a fa mintája. Anélkül olyan, mintha olajfestékkel vagy zománcfestékkel lenne lekenve. Ezzel az erővel pedig lehetne akár laminált padló is, töredék áron.
Egyszóval ilyesmit szeretnék:


living-room.madvilla.net
purplearea.blogspot.com
www.swiftsorchids.com
Nem pedig ilyet, mert ez nem tetszik:
www.apartmenttherapy.com
livingetc

livingetc

domino
Sosem szerettem az egyszerű megoldásokat, ráadásul a festékeket már meg kellett volna rendelni Németországból, hogy időre felépüljön a házikó. Hát van min törni a fejünket...

(Épphogy elkészültem e bejegyzés megírásával, már csörgött is a telefonom, hogy tudassák velem, kivitelezőink időközben megtalálták a megoldást és lesz szép faerezetes fehér padlóm! A festék pedig hamarosan úton lesz hozzánk. Részletek később.)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése